Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

👩‍💻Η πραγματικότητα των προγραμμάτων voucher 🤷

Το θέμα το οποίο θα διαβάσετε σήμερα όσοι ακολουθείτε το μπλογκ μου αφορά τα προγράμματα voucher. Στη ζωή μου έχω παρακολουθήσει ήδη άλλες δύο φορές πρόγραμμα voucher του ΕΣΠΑ και φέτος ήταν η τρίτη φορά.

Βλέπετε όσο είσαι νέος οι εταιρείες ζητάνε εργασιακή εμπειρία' Το θέμα είναι ότι για να αποκτήσεις εργασιακή εμπειρία πρέπει να σε αφήσουν να εκπαιδευτείς σε ένα τομέα και αυτή τη δυνατότητα δεν στη δίνουν εύκολα. (Έχω στείλει άπειρα βιογραφικά' επίσης έχω κάνει και σε πολλές προκηρύξεις αιτήση Οπότε ξέρω ακριβώς τι λέω.)

Πλέον στην ηλικία των 35 ετών τα πράγματα είναι σαφώς πιο δύσκολα μέσα στο γενικότερο κλίμα ανεργίας που υπάρχει και μάλιστα ήρθε να προστεθεί σε αυτό κι η πανδημία ως κερασάκι στην τούρτα. 

Οι εταιρείες που όντως ζητάνε προσωπικό στο μεγαλύτερο κομμάτι τους πρόκειται για προώθηση πωλήσεων και υπηρεσιών - κυρίως εξερχόμενες κλήσεις.

Συνεπώς αναζήτησα την τύχη μου μέσω voucher χωρίς να τρέφω αυταπάτες γιατί γνωρίζω ότι όταν είσαι δωρεάν κάποιους μήνες σε μία εταιρεία είναι πιο εύκολο στην εταιρεία να σε αφήσει να εργαστείς σε αυτήν' αν η εταιρεία είχε τη δυνατότητα να προσλάβει' θα προσλάμβανε και χωρίς την ύπαρξη τέτοιων προγραμμάτων πιστεύω.

Το πρόγραμμα που παρακολούθησα τους τελευταίους τρεις μήνες ήταν "σχεδιασμός ιστοσελίδων και εφαρμογών" voucher του ΕΣΠΑ. Στην πραγματικότητα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα εκπαιδευόμασταν σε προγράμματα όπως JavaScript , MySQL , Joomla , Wordpress , Oscommerce και Adobe Photoshop.

Η εκπαιδευτική περιόδος κατά την άποψή μου είχε αρκετά κενά και ελλείψεις' καθώς ελάχιστοι ήταν οι εκπαιδευτές που όντως μας έδωσαν γνώση' αντιθέτως αρκετοί ήταν αυτοί που χρησιμοποιούσαν το w3schools.com - το οποίο σε αυτό το σημείο οφείλω να πω ότι είναι ένα εξαιρετικό site άμα θέλετε να ασχοληθείτε με την πληροφορική και να μάθετε κώδικες και διάφορα άλλα πράγματα αξίζει να μπείτε να το εξερευνήσετε' Δεν είναι κάτι δύσκολο απλά χρειάζεται ψάξιμο αν έχετε πραγματικό ενδιαφέρον στο αντικείμενο προγραμματισμού της πληροφορικής.

Κατόπιν των μαθημάτων επήλθε μία 45λεπτη εξεταστική 30 ερωτήσεων η οποία ήταν τελείως της Πλάκας Δεν εννοώ την περιοχή Πλάκα αλλά βάζω το π με κεφαλαίο γιατί ήταν τελείως σαχλές ερωτήσεις!         Μάλιστα βίωσα ένα σύντομο στρες γιατί είχε βγει από το ίντερνετ το PC μου και έπρεπε να ξανακάνω από την αρχή το τεστ αφού πρώτα ενημέρωσα τους υπεύθυνους ότι δεν μου έπαιρνε τις απαντήσεις. Δηλαδή με έβγαζε ενώ τα είχα απαντήσει όλα ότι κοβόμουν με 33%! Τελικώς έδωσα για δεύτερη φορά στο καπάκι και περάσα με 93,3%!

Και τώρα αφού πέρασα στο επόμενο στάδιο το οποίο είναι η αναζήτηση πρακτικής έχω στείλει ένα κάρο βιογραφικά και μόνη μου κι έχω ειδοποιηθεί ότι έχουνε στείλει κι από το ΚΕΚ στο οποίο βρίσκομαι.

Έχω πάει σε τρεις συνεντεύξεις η πρώτη ήταν για προώθηση ηλεκτρικής ενέργειας πράγμα το οποίο μπορούσα να βρω και χωρίς το voucher' και οι άλλες δύο ήταν σχετικές κάπως με το αντικείμενο της εκπαίδευσης. Πρώτη φορά στη ζωή μου ζήτησα από γνωστούς μου που έχουν σχέση με πληροφορική μήπως γνωρίζουν κάποια εταιρεία για να βγάλω έστω τον ενάμιση μήνα που είναι η πρακτική.

Είμαι 99,9% σίγουρη ότι αν η παρούσα πρακτική είχε διάρκεια αντίστοιχη των προηγούμενων voucher τρεις με τέσσερις μήνες θα ήταν περισσότερες οι εταιρείες που θα ενδιαφερόντουσαν να προσλάβουν δεδομένου ότι εμείς δεν πληρωνόμαστε από τις εταιρείες αλλά από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για το διάστημα της πρακτικής. 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα με τις ρήτρες που έχει θεωρώ ότι είναι άκρως προβληματικό τη δεδομένη στιγμή' δηλαδή με τόσο ελλιπή εκπαίδευση συν την πανδημία που ζούμε' δεν μπορεί να απαιτεί το αρμόδιο υπουργείο η απασχόληση μας να είναι αποκλειστικά σε εταιρείες που έχουν έστω έναν δηλωμένο προγραμματιστή , δεν έχουν πραγματοποιήσει πρόσφατα απολύσεις και το ΚΕΚ να έχει στοιχεία της εταιρείας που θα επιβεβαιώνουν τα ανωτέρω.

Το πιο αστείο από όλα αύριο θα παρακολουθήσω για μία ακόμη φορά στη ζωή μου συμβουλευτική! Για να μου πούνε τι? Πώς θα φτιάξω βιογραφικό? Τόσα χρόνια φτιάχνω και στέλνω! Πώς θα βρω δουλειά?  Πώς θα συμπεριφέρομαι στον εργασιακό χώρο? Τα λεγόμενα soft skills που τα έχω κάνει ήδη και στα δύο προηγούμενα voucher! Πράγματα που ήδη ξέρω γιατί έχω ξανακάνει πρακτική εργασία δεν θα το πω άσκηση είναι εργασία' σε επιχειρήσεις όχι σε πολλές κυρίως μέσω προγραμμάτων' αλλά δεν είναι κάτι που έχω να πάρω επιπλέον σαν γνώση.

Όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα είχα μέσα μου έναν ενθουσιασμό και μία ελπίδα' έναν ενθουσιασμό γιατί πίστευα ότι θα μάθω αρκετά πράγματα σε έναν τομέα που με ενδιαφέρει όπως είναι ο σχεδιασμός ιστοσελίδων και εφαρμογών και μία ελπίδα ότι ίσως μέσω αυτού βρω μια απασχόληση έστω για το σύντομο διάστημα του ενάμιση μήνα που διαρκεί η πρακτική άσκηση. Βγαίνοντας από αυτό το πρόγραμμα νιώθω ότι είναι μία από τα ίδια' αλλά βγαίνω σοφότερη γιατί στο σημερινό άρθρο που γράφω με όλη μου την καρδιά σας αποτρέπω από το να συμμετέχετε σε τέτοια προγράμματα' εμένα τρίτωσε το κακό - χαριτολογώντας το λέω αυτό - το μόνο σίγουρο είναι ότι μετά από τρεις με τέσσερις μήνες από το κομμάτι της θεωρίας θα βρούμε στο λογαριασμό μας τα χρήματα για τη θεωρία κι επίσης κάποιους μήνες μετά την πρακτική θα βρούμε τα χρήματα για την πρακτική εργασία. 

Τα  voucher είναι πηγή σίγουρων χρημάτων αλλά προσωρινές λύσεις και οι κοινωφελείς εργασίες είναι κάτι αντίστοιχο.Ένσημα δεν μαζεύονται με τα voucher έχουμε κάποια ασφάλιση αλλά δεν μεταφράζεται σε συντάξιμα ένσημα για αυτό το λόγο κιόλας διατηρείται η ιδιότητα του ανέργου σε μας.

Δυστυχώς όσοι σπουδάσαμε είτε σε ΤΕΙ όπως εγώ' είτε σε πανεπιστήμιο είτε σε κάποιο ΙΕΚ και βρισκόμαστε στη διαρκή αναζήτηση εργασίας' έχουμε συνειδητοποιήσει ότι δεν θα απασχοληθούμε ποτέ στο αντικείμενο των σπουδών μας και στρεφόμαστε σε πρόσκαιρες λύσεις όπως αυτές των συγκεκριμένων προγραμμάτων προκειμένου να αποκτήσουμε κάποιο εισόδημα έστω προσωρινό και περισσότερη εργασιακή εμπειρία , γιατί πέρα αυτών δεν υπάρχει κάτι άλλο για να αποκομίσουμε επί της ουσίας.

Κείμενο Ελένη Σκουτελάκη

Σχόλια

🌻 Αγαπημένα Της Εβδομάδας