Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλλαγή διατροφικών συνηθειών

Εδώ και αρκετούς μήνες προσπαθώ να αποφεύγω το κρέας ακόμα και σε πίτσα υπό τη μορφή αλλαντικού αν το βρω το βγάζω. 

Το κρέας είναι γεμάτο από τοξίνες δεν έχει να προσφέρει πολλά πράγματα στον οργανισμό μας και αυτό είναι λογικό' αν σκεφτούμε το βίαιο τρόπο με τον οποίο αφαιρέθηκε η ζωή στα συγκεκριμένα ζώα προς κατανάλωση.

Ξεκίνησα να το αποφεύγω και σχεδόν το έχω καταργήσει ενώ ήμουν φανατική με το κρέας' όταν διαπίστωσα ότι όλα όσα μου αρέσουν είχαν φτάσει τη χοληστερίνη μου σε οριακά σημεία και τα είχαν ξεπεράσει.Είχα αρχίσει να κάνω αθηρωματική πλάκα.

Η διατροφή μας επηρεάζει και τα συναισθήματά μας' πολλές φορές στη ζωή μου έχω φάει όχι επειδή πραγματικά ήθελα να φάω αλλά από λαιμαργία' άλλωστε υπάρχει η έκφραση "τρώω τα συναισθήματά μου"... 

Άπειρα χρόνια θυμάμαι τη μητέρα μου να με κυνηγάει να φάω ψάρι ή να με κυνηγάει να φάω σαλάτες ή φρούτα' είχα μεγάλωσει και ακόμα μου έλεγε για αυτά!!!

Τα γαλακτοκομικά δεν κατάφερα να τα βγάλω από τη διατροφή μου' έχω αδυναμία στα τυριά κυρίως' γιατί το γάλα το έχω αντικαταστήσει πολλές φορές με γάλα αμυγδάλου ή καρυδιού ή ρυζιού ή σόγιας ή καρύδας. Σε αυτό το σημείο οφείλω να πω ότι το γάλα καρύδας έχει υπέροχη γεύση και το έχω χρησιμοποιήσει και σε ριζότο. Γενικά αντί για κρέμα γάλακτος άμα θέλω να κάνω λευκή σάλτσα χρησιμοποιώ γάλα φρέσκο ή συμπυκνωμένο ή νηστίσιμο - φυτικό. Επίσης και τα νηστίσιμα τυριά είναι αρκετά γευστικά στην πλειοψηφία τους.

Άλλο κομμάτι που δεν κατάφερα να εξαλείψω από τη διατροφή που προσπαθώ να κάνω είναι τα γλυκά' βέβαια σε καμία περίπτωση δεν τα τρώω στο βαθμό που τα έτρωγα παλιά.Ευτυχώς και σε αυτό το κομμάτι υπάρχει λύση για όσους είμαστε γλυκατζήδες έχουν δημιουργηθεί στην αγορά απίστευτα πολλές επιλογές γλυκών χωρίς ζάχαρη και κάποιες όντως αξίζουν βέβαια κοστίζουν λιγάκι παραπάνω η αλήθεια είναι.

Έχασα κάποια κιλά μόνη μου και έχω χάσει ξανά στο παρελθόν κιλά με διατροφολόγο τα οποία ξαναπήρα' γιατί βαριόμουν την όλη μονοτονία βραστά - ψητά - σαλάτες. Αποφάσισα στη ζωή μου ότι δεν θέλω να κάνω δίαιτα (μολονότι τη χρειάζομαι σύμφωνα με το δείκτη μάζας σώματος) αντ' αυτού προτίμησα να κάνω διατροφή που σημαίνει ότι έβαλα στη ζωή μου περισσότερα λαχανικά μαγειρεμένα στο φούρνο ή στην κατσαρόλα με ελάχιστο ελαιόλαδο , αρκετή σαλάτα , ζυμαρικά και ψωμί κυρίως ολικής , όσο περισσότερο ψάρι μπορώ κι από όσπρια φακές που έχουν σίδηρο.

Το θέμα μου συνοψίζεται ως μάχη με τις τροφές' επέλεγα όλα τα παχυντικά που είναι και τα πιο νόστιμα αλλά μετά από κάποια φάση μπούχτισα τον εαυτό μου με αυτά και τα βαρέθηκα.

Αντίστοιχο θέμα έχουν άνθρωποι που καπνίζουν ή πίνουν' εθίζουν τον εαυτό τους στη νικοτίνη ή στο αλκοόλ' δημιουργούν μία σχέση ζωής με την εξάρτησή τους.

Λίγο-πολύ έχουμε την ανάγκη από απολαύσεις , το να ξεφεύγουμε πότε πότε'  όμως κάθε χρονική περίοδος είναι διαφορετική στη ζωή μας' αναθεωρώντας τελικά τι είναι πραγματικά καλό για εμάς βοηθάμε τον εαυτό μας να κάνει ένα βήμα σε μία καλύτερη εκδοχή του. 

Το θετικό είναι ότι ο οργανισμός μας μας στέλνει μηνύματα πάντα' απλά χρειάζεται να ακούμε αυτά τα μηνύματα και ένας καλός τρόπος για αυτό όσο κι αν δεν πιστεύω που το παραδέχομαι είναι οι εξετάσεις. Πάντα οι εξετάσεις ακούγονταν κάτι τρομακτικό στα αυτιά μου' το να μου πάρουν αίμα' αλλά εξαιτίας τους έμαθα και για τον υποθυρεοειδισμό μου καθώς και πώς να τον ελέγχω με φαρμακευτική αγωγή.

Όλα ξεκινάνε από το μυαλό μας αν πείσουμε τον εαυτό μας ότι μπορούμε χωρίς κάποιες τροφές ή έστω με λιγότερη πρόσληψη αυτών των τροφών ή αυτών των ουσιών (όταν πρόκειται για αλκοόλ ή νικοτίνη) τότε θα είναι πιο εύκολο να καταφέρουμε!!!

Κείμενο Ελένη Σκουτελάκη


Σχόλια

🌻 Αγαπημένα Της Εβδομάδας