Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

💁🤪Απίστευτες καταστάσεις που έχω ζήσει στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα απασχόλησης...

Σκεφτόμουν αρκετό καιρό να κάνω αυτό το άρθρο και τώρα ήρθε η ώρα μιας και έχω άφθονο χρόνο ξανά και διάθεση για να γράψω' για αυτό είμαι και πιο ενεργή blogger τελευταία...

Θα σας διηγηθώ ιστορίες από τη δική μου μικρή "βιογραφική" πορεία...

Θα ξεκινήσω από εργασιακές εμπειρίες που είχα στο δημόσιο κι έχουν αρκετό ζουμί θα έλεγα...

Σίγουρα στο δημόσιο έχω συναντήσει αξιέπαινους ανθρώπους με την κυριολεκτική έννοια αλλά έχω συναντήσει και απίστευτα μεγάλους "τουρίστες" για να το θέσω ευγενικά ή ανθρώπους με τεράστια ψυχολογικά προβλήματα που θα έπρεπε να είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί!

Μου έχει τύχει περίπτωση να έχω φοβηθεί για την ίδια μου τη ζωή' είχε ξεφύγει ένας υπάλληλος σε δημόσια υπηρεσία και έλεγε ότι θα μας σκοτώσει , έφερνε μπουκάλια με ουίσκι στο γραφείο και κάποιοι άλλοι προσπαθούσαν να τα κρύψουν για να μην εκτεθεί η υπηρεσία. Αργότερα έμαθα ότι μπήκε σε ψυχιατρική κλινική για ένα διάστημα ενώ ήταν σε θέση να βγει σε σύνταξη και να μην παιδεύεται άλλο' καθόλη τη διάρκεια της "θητείας" του στην ψυχιατρική κλινική πληρωνόταν κανονικά 1000 και ευρώ το μήνα.

Άλλη περίπτωση που έχω ζήσει είναι να γνωρίζω ότι είναι παντρεμένος ένας υπάλληλος και μάλιστα με πολύ δυσκολία κατάφεραν να κάνουν παιδιά και αντί να εκτιμάει το δώρο που του δόθηκε από τη ζωή' μία πολύ μορφωμένη σύζυγος και παιδιά' ξέραμε όλοι στο γραφείο ότι επισκεπτόταν οίκο ανοχής' δηλαδή το παραδεχόταν και ο ίδιος. 

Μου έχει τύχει υπάλληλος να παινεύεται ότι "λαδώνε" τους συναδέλφους του σε προηγούμενη δουλειά του' πάλι στο δημόσιο για να μη δημιουργείται θέμα που δεν πάταγε τακτικά στη δουλειά επειδή είχε και δική του δουλειά!

Οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους που είχα γνωρίσει είχαν είτε συγγενείς σε άλλο τμήμα από αυτό που ήμουν' να εργάζονται στην ίδια δημόσια υπηρεσία ή σε άλλη άλλης περιοχής είτε είχαν κομματικά μέσα.

Έχω δει άτομο να φέρνει το μεταφορικό του μέσο μέσα στο γραφείο' κι όχι το μεταφορικό του μέσο δεν ήταν αυτοκίνητο αλλά και πάλι όπως και να έχει ένα γραφείο δεν είναι γκαράζ για οποιοδήποτε μέσο!

Άτομο που έπαιζε στο κινητό αντί να εξυπηρετεί πολίτη!

Άτομο που' - γελάω όταν το σκέφτομαι - είχε πέσει κομμάτι φρούτου κάτω και αντί να το πετάξει' το είχε περιλούσει με το ουίσκι που σας είχα αναφέρει παραπάνω και μου είπε να με κεράσει από το φρούτο - ένιωσα απίστευτη αηδία που θα το έτρωγε από το πάτωμα !!! Είχε θεωρήσει ότι είναι okay' αποστειρώθηκε άμα το καθαρίσεις με αλκοόλ μπορείς να το φας κι από το πάτωμα! 

Άτομο που τον χώρισε η γυναίκα του επειδή την είχε απατήσει και είχε μπει στο δημόσιο με τη βοήθεια στενού συγγενικού της προσώπου! 

Άτομο που ενώ ήταν σε υψηλή θέση αντί να δουλεύει έπαιζε κυρίως στον υπολογιστή παιχνίδια αλλά και άτομο σε αντίστοιχη θέση που δούλευε περισσότερο από τους υφιστάμενους του απίστευτα αξιόλογο!

Άτομο που έφερνε στο γραφείο δουλειά από άλλη δουλειά του!

Γενικά στο δημόσιο υπάρχει τρομερή ψυχοπαθολογία αυτό κατάλαβα ίσως αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι οι ρυθμοί τους είναι χαλαροί καμία σχέση με τον ιδιωτικό τομέα' να φανταστείτε σε μία υπηρεσία που ήμουν' αξιολόγηση έκαναν ο ένας στον άλλο. Άμα τους κάπνιζε να πάνε έξω πήγαιναν έξω και ξαναγυρνάγανε! Αν ήθελαν να φύγουν νωρίτερα κάποιος άλλος τους βάραγε τις κάρτες και επίσης έβαζαν και υπερωρίες που δεν κάνανε κάποιοι' ορισμένοι κυνηγούσαν τις Κυριακές για έξτρα χρήματα ακόμα κι αν δεν πάταγαν!

Τώρα τι έχω ζήσει στον ιδιωτικό τομέα έχω δουλέψει και εκτός προγραμμάτων...

Κάποτε πήγα σε μία διαφημιστική εταιρεία η οποία ήταν πολύ μεγάλα λαμόγια να φανταστείτε δεν έβαλα ποτέ στο βιογραφικό μου τη συγκεκριμένη εταιρεία κάθισα μόνο δύο εβδομάδες' τη δεύτερη εβδομάδα σταμάτησα. Μας μάθαιναν πώς να προωθούμε μία εταιρεία τηλεφωνίας Από πόρτα σε πόρτα κάτι το οποίο ήταν πολύ επικίνδυνο αλλά εγώ ήμουν μικρή και είχα την ψευδαίσθηση ότι ίσως τα κατάφερνα!

Είχαν τρομερή πειθώ μας είχαν βάλει να υπογράψουμε ένα χαρτί που θα ήμασταν συνεργάτες τους όχι σαν υπάλληλοί τους δηλαδή θα πληρωνόμασταν ανάλογα με το πόσα πακέτα τηλεφωνίας και internet θα είχαμε προωθήσει επιτυχώς!!!

Από αυτή τη δουλειά αυτό που κέρδισα το σύντομο αυτό διάστημα ήταν ότι είχα χάσει κάποια κιλά' χωρίς πλάκα πολύ περπάτημα' είχαμε χάρτη με το κάθε τετράγωνο' έπρεπε να πάμε σε όλους τους ορόφους σε όλες τις πολυκατοικίες που περιλάμβανε το τετράγωνο που ήταν στο χάρτη μας! 

Δεν μας άφηναν να λέμε από ποια εταιρεία είμαστε' αρχικά λέγαμε ότι πηγαίνουμε και μιλάμε γενικά στην περιοχή για το τηλέφωνο' φυσικά ο κόσμος φοβόταν και κάποιοι είχαν ήδη ίντερνετ και τηλεφωνία οπότε δεν τους ενδιέφερε να αλλάξουν πάροχο.

Στο πρώτο σπίτι που μπήκα κατάφερα να προωθήσω επιτυχώς ένα πακέτο ίντερνετ τηλεφωνίας. Στα υπόλοιπα όμως ήταν σκέτη αποτυχία! Οι άνθρωποι δεν άνοιγαν ή άνοιγαν αλλά δεν ενδιαφερόντουσαν! 

Έχει τύχει περιστατικό να μου λέει κάποια να μείνω για φαγητό που ήταν και ο γιος της! Ενώ εγώ ήθελα απλά να προωθήσω την εταιρεία τηλεφωνίας και ίντερνετ και φυσικά δεν έμεινα!

Μου έχει τύχει να πετύχω οικογένεια Ινδών και με την ευκαιρία τους είχα πιάσει κουβέντα για το Bollywood αλλά να τους πείσω να πάρουν ίντερνετ και τηλεφωνία στάθηκε αδύνατον!

Η στιγμή που κατάλαβα ότι έπρεπε να σταματήσω ήταν όταν μπήκα στο σπίτι ενός ζευγαριού εξαιρετικοί άνθρωποι και μου έκαναν μία ερώτηση που με αφύπνισε μου είπαν "Δεν φοβάσαι να κάνεις αυτή τη δουλειά και άμα είναι κανένας ανώμαλος?" Μέχρι τότε δεν είχα σκεφτεί ότι θα μπορούσα να είχα κινδυνεύσει έπρεπε να με είχε προβληματίσει το γεγονός ότι μας είχαν καρτελάκι με το βάρος και το ύψος μας πάνω μας και με το ονοματεπώνυμο!

Η διαφημιστική εταιρεία στην οποία ήμουν παρουσίαζε αυτή τη δουλειά πολύ εύκολη και ότι πολλοί έβγαζαν χρήματα επίσης όταν εγώ είπα στον υπεύθυνο μου ότι θέλω να σταματήσω η εταιρεία το παρουσίασε - επειδή είχε εκείνη τη στιγμή άτομο για συνέντευξη - ότι λύνουν εκείνοι τη συνεργασία!

Εργάστηκα και σε super market Και όσο απίστευτο Και αν φαίνεται εκεί είχα μέσο' στο μοναδικό μέρος που είχα μέσο' έμεινα ελάχιστα... Δεν είχα τελειώσει τις σπουδές μου και έπρεπε να συνεχίσω κι επίσης ήταν ένας χώρος αρκετά δύσκολος! 

Καλό είναι όταν πηγαίνετε σούπερ μάρκετ να είστε ευγενικοί Δεν φαντάζεστε πόσο σκληρός χώρος είναι! Πόση κούραση και ορθοστασία περνάνε όσοι είναι υπάλληλοι εκεί! Επίσης και εκεί υπάρχουν άνθρωποι που δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση  χαρακτηριστούν συνάδελφοι!

Αργότερα εργάστηκα σε εταιρεία που έκανα τηλεφωνική εξυπηρέτηση για λογαριασμό άλλης μεγάλης εταιρείας ήταν δηλαδή διαμεσολαβητής ας το πούμε.

Έχω ζήσει απίστευτα πράγματα και στο τηλέφωνο έχω προσπαθήσει να κάνω χρέωση στην κάρτα και μου την έπεφτε ο πελάτης χύμα στο τηλέφωνο , ή άλλος μου έκανε κόσμια φλερτ ή άλλος με κατηγορούσε ότι του κόψαμε την υπηρεσία ενώ δεν του την είχαμε κόψει για να του χρεώσουμε κόστος επανασύνδεσης , ή άλλοι μου έλεγαν απίστευτους λόγους που δεν πλήρωσαν προκειμένου να τους επανασυνδέσουμε την υπηρεσία!

Ειδικά όταν ένας ηλικιωμένος άνθρωπος με κατηγόρησε ότι του είχαμε κόψει την υπηρεσία για να του χρεώσουμε κόστος επανασύνδεσης και προσπαθούσα μάταια να τον πείσω ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο αφού ήταν ενεργός στο σύστημα' Μετά από αυτή την κλήση βγήκα διάλειμμα και έβαλα τα κλάματα χωρίς να με δει κανείς' ένιωσα μεγάλη ψυχολογική πίεση! Αυτή η δουλειά όπως όλες οι δουλειές δεν είναι δουλειά που την κάνει κάποιος σαν χόμπι μου άρεσε να εξυπηρετώ' το συγκεκριμένο περιβάλλον ήταν σχετικά καλό... Δεν θα έκανα ποτέ προώθηση προϊόντων καρτών ή το να παίρνω κάποιον και να τον ρωτάω πότε θα πληρώσει τα δάνεια!!!

Στις εταιρείες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης συνήθως έχει έναν από την εταιρεία υπεύθυνο κι άλλον ένα υπεύθυνο από την εταιρεία με της οποίας το αντικείμενο ασχολείσαι! Ο δεύτερος υπεύθυνος ακούει και τις κλήσεις σου και σε αξιολογεί! Είχα την τύχη να έχω σχετικά καλούς υπεύθυνους και από τις δύο εταιρείες αν εξαιρέσω την πρώτη μου κλήση που ήταν ένας αγενέστατος υπεύθυνος όχι από την εταιρεία που δούλευα αλλά από την κεντρική εταιρεία της οποίας έκανα εξυπηρέτηση!

Επίσης μου έχει τύχει να παίρνουν να βάλουν κανάλια ενηλίκων και μετά να τα διαγράφουν και να ξαναπαίρνουν για να τα ξαναβάλουν' ήταν ένας τύπος που τον είχαμε πετύχει όλοι στο τμήμα μας! Μου έχει τύχει να με πάρει μία γυναίκα και να μου ζητήσει ανάλυση λογαριασμού και να της εξηγώ ότι χρεώθηκε τόσο γιατί υπάρχει χρέωση για κανάλια ενηλίκων Και ήταν εντελώς ανίδεη για τα κανάλια ενηλίκων' ενεργοποιούνται μόνο με μία ταυτότητα και τα έχει ενεργοποιήσει ο άντρας της χωρίς να της το πει γύρω στο 10ευρώ έκαναν!

Επίσης αργότερα με προγράμματα voucher που δούλεψα' δύο φορές μου έτυχαν και εταιρείες με άθλιες συνθήκες ειδικά τη δεύτερη φορά μου έτυχε μετά από αυτή την εταιρεία' να εκδηλώσω τη ροδόχρου ακμή' είχα τρομερή πίεση μολονότι μας προσλάμβαναν μέσω voucher' για τους χρόνους που θα έπρεπε να κάνουμε καταχωρήσεις στα συστήματα καταχωρήσεις ονομάτων ήταν και τηλεφώνου κάτι κάτι σχετικό με τηλεφωνίες και είχαν άθλιες συνθήκες υγιεινής μας είχαν χειρότερα από ζώα! 

Η καλύτερη μου εμπειρία στον εργασιακό χώρο ήταν η τρίτη φορά που δούλεψα μέσω voucher δυστυχώς ήταν σύντομο διάστημα σε μικρή εταιρεία και με απίστευτα αξιόλογους ανθρώπους μάλιστα αν ανατρέξετε στα άρθρα μου υπάρχει και αυτή η πλευρά voucher μία στο εκατομμύριο βέβαια!!!

Κάποια πράγματα είναι κυριολεκτικά Αν έχεις τύχη διάβαινε έχω κάνει πάρα πολλές αιτήσεις σε προκηρύξεις' είναι πάρα πολύ δύσκολο αν δεν έχεις μέσο έχει τύχει να έχω τα προσόντα σε μία προκήρυξη και να έχω κάνει αίτηση και τη θέση μου να την πήρε κάποιος που είχε μέσο και αυτό το έμαθα γιατί υπήρχε άτομο στη συγκεκριμένη δημόσια υπηρεσία που γνώριζα αλλά δεν το χρησιμοποίησα σαν μέσο πιέσης' το πιο εύκολο που μπορεί να σου τύχει και να είσαι 100% σίγουρος ή σίγουρη ότι θα πάρεις τα χρήματα στο τέλος είναι να δουλέψεις μέσω voucher αφού πρώτα κάνεις εκπαίδευση ( η τελευταία μου εμπειρία που ήταν η καλύτερη όλων δεν έχω ξανασυναντήσει τόσο ανθρώπους με την κυριολεκτική έννοια σε εργασιακό χώρο ανθρώπους ανθρώπους όπως λέμε καρέτα-καρέτα τόσο σπάνιο είδος!!! ) ή μέσω κοινωφελούς εργασίας όπου εκεί έχεις μεγάλη πιθανότητα να συναντήσεις την ψυχοπαθολογία που υπάρχει στο δημόσιο τομέα σε πολύ μεγάλο βαθμό αλλά το σίγουρο είναι ότι Θα πληρωθείς μέχρι τελευταίου ευρώ ότι ορίζεται από τη σύμβαση! 

Κείμενο Ελένη Σκουτελάκη

Σχόλια

🌻 Αγαπημένα Της Εβδομάδας